Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία υβριδική ημερίδα με τίτλο: «Αξιολόγηση και Βελτίωση Γνωστικών και Αντιληπτικών Δεξιοτήτων µε τη Χρήση Παιγνιοποιηµένων Λογισµικών»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6/6/2024, η υβριδική Ημερίδα του Τμήματος Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας με τίτλο: «Αξιολόγηση και Βελτίωση Γνωστικών και Αντιληπτικών Δεξιοτήτων µε τη Χρήση Παιγνιοποιηµένων Λογισµικών»
Την ημερίδα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας MS-TEAMS αλλά και δια ζώσης πλήθος φοιτητών, καθηγητών του τμήματος αλλά και κοινό με ενδιαφέρον για το ανωτέρω θέμα.
Την ημερίδα χαιρέτησε η πρόεδρος του Τμήματος Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας κα Λαχανά Ελένη, τονίζοντας ότι σ’ έναν κόσμο όπου η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και οι ανάγκες μας για αποτελεσματική επικοινωνία γίνονται όλο και πιο απαιτητικές, η έρευνα και η καινοτομία στον τομέα της ακουστικής αντίληψης αποτελούν θεμέλιο λίθο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας, προσφέροντας νέες προοπτικές και μεθόδους που μπορούμε να εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας αλλά και σε εφαρμογές στη Δημόσια Υγεία.
Ακολούθησαν οι διαλέξεις της διοργανώτριας της ημερίδας κας Ελένη Βλάχου, PhD Διδάκτωρ Γνωσιακής Νευροεπιστήµης (Ulm University, Γερµανία) Ερευνήτρια στο τµήµα Πληροφορικής µε Εφαρµογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας με τίτλο «Παιγνιοποιημένα προγράμματα για τη βελτίωση της αντίληψης ομιλίας σε σύνθετα ακουστικά περιβάλλοντα» και του κ. Αυγέρη Τσιρώνη, Υποψήφιου Διδάκτορα στο τµήµα Πληροφορικής µε Εφαρµογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας με τίτλο: «Προσαρμογή του σώματος ομιλίας Coordinate Response Measure στα ελληνικά». Στις ανωτέρω διαλέξεις αναφέρθηκε η ικανότητα του αντιληπτικού συστήματος να διακρίνει έναν ομιλητή μεταξύ πολλών διαφορετικών ομιλητών στην καθημερινή επικοινωνία , μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία.
Παρουσιάστηκε παιγνιοποιημένο πρόγραμμα που μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση της αντίληψης της ομιλίας, ειδικά σε περιβάλλοντα με πολύπλοκες ακουστικές συνθήκες και σε ειδικούς πληθυσμούς.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι διαλέξεις της Καθηγήτριας Anja Pahor,(Assistant Professor at Faculty of Arts, Department of Psychology, University of Maribor, Slovenia end Affiliate Assistant Professor at Northeastern University, College of Science, Department of Psychology, Boston, USA) με τίτλο “Working memory training: challenges and Mechanisms” και του Καθηγητή Aaron Seitz, (Professor of Psychology, Game Design, and Physical Therapy, Movement and Rehabilitation Services Center for Cognitive and Brain Health Northeastern University, College of Science, Department of Psychology, Boston, USA) με τίτλο: “Challenges to Brain Training”.
Οι ανωτέρω καθηγητές αναφέρθηκαν στην έννοια της εργαζόμενης μνήμης η οποία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση καθημερινών και γνωστικών εργασιών και η ενίσχυσή της είναι σημαντική στη βελτίωση της προσοχής, της μάθησης και της επίλυσης προβλημάτων αλλά τόνισαν και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ερευνητές στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν προγράμματα για την ενίσχυση των γνωστικών και αντιληπτικών λειτουργιών ώστε να είναι αποτελεσματικά σε διάφορους πληθυσμούς στην καθημερινή ζωή.
Η ημερίδα έκλεισε με την παρουσίαση demo παιγνιοποιηµένων προγραμμάτων καθώς και με συζήτηση των ερωτημάτων που τέθηκαν στους ομιλητές.
Πολυμέσα
Διαβάστε επίσης

Προκήρυξη πλήρωσης θέσης Δ.Ε.Π. στο Τμήμα Δ.Ε.Υ.
Μια (1) κενή οργανική θέση καθηγητή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία με γνωστικό αντικείμενο «Υγιεινή Περιβάλλοντος και Οικοσυστημάτων», (Αρ. Πρωτ. 13546/25/ΓΠ1/13.05.2025, ΦΕΚ 1928/27.05.2025/τ….
Περισσότερα
Ωράρια Λειτουργίας Παραρτημάτων Βιβλιοθήκης κατά την διάρκεια Εξεταστικής Περιόδου Ιουνίου 2025
Σας γνωρίζουμε ότι κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου Ιουνίου-Ιουλίου 2025 τα ωράρια λειτουργίας Παραρτημάτων Βιβλιοθήκης στην Καρδίτσα θα είναι τα εξής: 8:30-18:00 _ Βιβλιοθήκη…
Περισσότερα
Πρόγραμμα Εξεταστικής Περιόδου Ιουνίου 2025
Αγαπητοί προπτυχιακοί φοιτητές/τριες του Τμήματος Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας, στα επισυναπτόμενα αρχεία θα δείτε το πρόγραμμα των τελικών εξετάσεων του Εαρινού Εξαμήνου του ακ. έτους…
Περισσότερα